+386 4 2801 510 info@os-jakobaaljaza.si
Select Page

Dan Zemlje je letni dogodek, ki se praznuje 22. aprila, in ta dan se odvijajo dogodki za osveščanje glede varovanja okolja na Zemlji. Praznovanje se je prvič organiziralo 1970 in obeležuje že 52. leto. Dogodek vsakoletno praznujejo v več kot 192 državah.

»INVESTIRAJMO V NAŠ PLANET« je geslo letošnjega svetovnega dneva Zemlje. Na ta dan, bodo po svetu okoljevarstveniki opozorili na pomen razvoja in novih rešitev za preprečevanje podnebnih sprememb in zagotavljanje trajnostne prihodnosti.

Svetovni dan Zemlje je namenjen vsakemu od nas in nas spodbuja k ohranjanju zdravega okolja na področju: varčevanja energije, skrbi za okolje, ravnanju z vodami in odpadki. Zato mora vsak posameznik s svojimi dejanji prispevati k ohranjanju narave za prihodnje generacije.

Eden od pomembnejših izzivov za upočasnitev podnebnih sprememb je zagotovo TRAJNOSTNA MOBILNOST, ki vključuje hojo, kolesarjenje, uporabo javnega potniškega prometa in druge oblike alternativne mobilnosti. S tem pa prispevamo k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov, čistejšemu zraku v mestih, kakovosti bivanja in zdravju.

Z onesnaževanjem in uničevanjem narave lahko izgubimo stvari, ki so danes v Sloveniji samoumevne so pa  nujne za naš obstoj – čisto pitno vodo, svež zrak in zdravo hrano. 

NARAVOSLOVNI DAN 13. 4. 2022

Ob obeležitvi svetovnega dneva Zemlje smo na šoli izvedli naravoslovni dan, katerega osrednji temi sta bili :

  • PROBLEMATIKA ZAVRŽENE HRANE PO SVETU IN V SLOVENIJI. Učence smo želeli spodbuditi k zmanjševanju in preprečevanju nastanka zavržene hrane ter predstaviti številne možnosti uporabe prehrambnih izdelkov, ki pogosto ostanejo neuporabljeni.
  • ODPADKI IN NJIHOV VPLIV NA OKOLJE,  LOČEVANJE IN RECIKLIRANJE ODPADKOV.

Učenci so se seznanili s tem, kako pomembno je, da pred nakupom dobro premislimo, če želeno zares potrebujemo. Je staro še uporabno? Bi se dalo stara oblačila predelati tako, da nam bodo ponovno prav/všeč? Jih lahko podarimo, kako bi nekaj, česar ne potrebujemo več, predelali v nov, uporaben izdelek?

Največji problem predstavljajo odpadki, ki se jih ne da reciklirati in tisti, ki se v naravi nikoli popolnoma ne razgradijo, ampak razpadajo na vse manjše delce (mikroplastika). Zato se izogibajmo plastični embalaži in v trgovini raje izberimo tiste izdelke, ki so shranjeni v stekleni posodici ali zaviti v papir. Uporabimo vrečko iz blaga, ki jo lahko operemo in uporabljamo več let. Namesto nakupa plastenke, vodo s seboj nosimo v steklenički …

EKOLOŠKE USTVARJALNE DELAVNICE

DELAVNICA IZDELOVANJA HRANILNIKOV ALJAŽKOV IZ EMBALAŽE 

Učenci 5, 6., in 7. razredov so izdelovali Aljažke. Naša ideja je bila, da rabljeno embalažo lahko predelamo v izdelek v novi preobleki, ki ga lahko podarimo, saj so Aljažki  simbol naše šole.

DELAVNICA BARVANJE PALET, KOLUTOV IN SLIKANJE GORSKIH ROŽ

Učenci 8. in 9. razredov so imeli za ustvarjanje na voljo tri različne tematike.

1. Klopi iz palet, ki so jih izdelali naši hišniki, učenci pa so jih pobarvali.

2. Barvanje lesenih kolutov, ki jih smo jih spremenili v mize, stole in korita za rože.

3. Slikanje planinskega cvetja na okrogla platna z akrilnimi barvami.

DELAVNICA LOČEVANJE IN PREDELAVA ODPADKOV V RAZLIČNE IZDELKE

Učenci prve triade in  4. razredov so imeli delavnice in razredno uro na temo ločevanje, recikliranje odpadkov in predelava odpadkov v uporabne izdelke.

Otroci so po skupinah ločevali in razdeljevali odpadke v ustrezne zabojnike. Izdelali so tudi človeško figuro iz odpadnega materiala.

Učenci so v šolo prinesli odpadne tulce toaletnega papirja. Iz njih so izdelali različne izdelke. Posadili so tudi semena.

Pripravila: Andreja Longer

Dostopnost